Jak wygląda leczenie zębów pod mikroskopem?

Nie ma co ukrywać, że osiągnięcia nowoczesnej stomatologii są naprawdę imponujące. Rozwój medycyny znacznie usprawnia pracę specjalistów, a jednocześnie pozwala na zniwelowanie bólu pacjenta, a także zmniejszenie inwazyjności zabiegów, co sprzyja znacznie szybszej rekonwalescencji.

Poznań stomatolog mikroskop – na czym polega zabieg?

Wiele osób zastanawia się, na czym dokładnie polega leczenie kanałowe pod mikroskopem.

Tak się składa, że leczenie kanałowe wykonywane tradycyjnymi metodami może być zabiegiem inwazyjnym i dość bolesnym dla pacjenta, powodującym silne dolegliwości bólowe oraz różnego rodzaju powikłania. Zastosowanie mikroskopu umożliwia uzyskanie znacznego powiększenia pola operacyjnego, dzięki czemu dentysta może skupić się na dokładnym oczyszczeniu kanałów z miazgi zębowej i precyzyjnym wypełnianiu ich przy pomocy specjalnego materiału.

Specjalny mikroskop umożliwia powiększenia pola operacyjnego nawet do 25 razy, dzięki czemu dentysta zyskuje precyzyjny podgląd komory zęba, dokładne powiększenie obrazu korzeni i kanałów, a także możliwość zlokalizowania mikropęknięć i uszkodzeń tkanki zębowej.

Dlaczego warto zdecydować się na leczenie kanałowe pod mikroskopem?

Mikroskop dokładnie oświetla i powiększa pole zabiegu leczenia kanałowego, stąd też pozwala na dokładne uwidocznienie miejsc, które wymagają ingerencji dentysty.

Przeprowadzenie zabiegu przy pomocy mikroskopu zalecane jest przy zębach, które posiadają nietypowy kształt bądź też umiejscowienie. Na tę procedurę można zdecydować się także, jeśli przeprowadzone już wcześniej leczenie kanałowe nie przyniosło oczekiwanych efektów.

Poznań stomatolog mikroskop – czy warto się na to zdecydować?

Pacjent musi mieć świadomość tego, że leczenie kanałowe przy pomocy mikroskopu jest nieco droższe niż zabieg przeprowadzany tradycyjnymi metodami. Niemniej jednak jest to nowoczesna metoda, która umożliwia wykonanie bardzo precyzyjnego zabiegu, co zapobiega przykrym komplikacjom.

Zastosowanie mikroskopu umożliwia dentyście zdiagnozowanie jakichkolwiek problemów stomatologicznych na wczesnym etapie, co sprawia, że samo ich leczenie jest łatwe i szybkie.

Wielu pacjentów jak ognia unika leczenia kanałowego sądząc, że może powodować ono silne dolegliwości bólowe. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że stomatolog, który przeprowadza zabieg leczenia kanałowego z wykorzystaniem mikroskopu, podaje pacjentowi znieczulenie miejscowe, co sprawia, że cała procedura jest zupełnie bezbolesna i nie wywołuje niepotrzebnego stresu.