Leczenie zęba pod mikroskopem

Leczenie kanałowe stosuje się wtedy, gdy zmiany w zębie są poważne i sięgają miazgi. Dentysta musi ingerować w kanały korzeniowe, oczyścić je, a następnie uzupełnić – wymaga to niezwykłej precyzji. Sprzyja temu mikroskopia – dzięki czemu leczenie jest szybsze, dokładniejsze i łatwiejsze. Dlaczego stosowanie mikroskopów w stomatologii stało się standardem?

Leczenie endodontyczne

Coraz popularniejsze staje się leczenie mikroskopowe, jako jedna z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie metod leczenia kanałowego, wypiera tradycyjne metody wykonywania operacji bez użycia urządzeń powiększających obraz ponad możliwości ludzkiego oka. Jego zalety są decydujące i często podkreślane przez ekspertów. Metoda leczenia kanałowego pod mikroskopem powoli staje się normą, np. w Poznań leczenie pod mikroskopem – www.dentystabiczyskomurawa.pl. Wszystko dlatego, że daje większą pewność wysokiej jakości obsługi pacjenta. Leczenie jest wygodniejsze, a ewentualne ryzyko powikłań zostaje zmniejszone do minimum. Urządzenia i narzędzia takie jak mikroskopy, mierniki endometrium czy tomografy komputerowe (do diagnostyki) zmieniły oblicze stomatologii – i to na lepsze! Warto też wspomnieć, że nie są one dziś rzadkością w gabinetach stomatologicznych.

Jak wspomniano powyżej, leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem może znacznie poszerzyć leczony obszar, wskazaniem do jego użycia są wąskie i kręte kanały korzeniowe z odgałęzieniami, które trudno zlokalizować bez niego. Innym powodem użycia mikroskopu jest uszkodzenie kanału korzeniowego, takie jak jego perforacja. Mikroskop można również wykorzystać w przypadku konieczności usunięcia fragmentów złamanego narzędzia endodontycznego z kanału korzeniowego lub w przypadku leczenia zęba po urazie.

Jak przebiega leczenie kanałowe?

1.  Znieczulenie – aby zabieg operacyjny był dla pacjenta komfortowy i bezbolesny, stosuje się silne znieczulenie miejscowe aplikowane przy użyciu systemu komputerowego.
  2. Przygotowanie do leczenia – używa się specjalnych klipsów i koferdamów, aby oddzielić leczone zęby od reszty. Ważna jest sterylność narzędzi i wysoka higiena pracy.
  3. Poznań leczenie pod mikroskopem – zabieg wykonuje się w dużym powiększeniu przy użyciu mikroskopu, który umożliwia namierzenie wszystkich kanałów korzeniowych w zębie i dokładne ich oczyszczenie.
  4. Pomiar długości kanału – podczas leczenia korzysta się endoskopu elektronicznego, który pozwala na dokładny pomiar głębokości kanału korzeniowego i upewnienie się, że na jego dnie nie zalegają resztki tkanek i bakterii, ponieważ wtedy istnieje duże ryzyko wtórnej infekcji w przyszłości.
  5. Czyszczenie kanalizacji – aby zwiększyć skuteczność zabiegu, stosuje się unikalny systemy nanotechnologii oraz ultradźwięki. By pozbyć się resztek tkanek i bakterii stosuje się ozon o silnych właściwościach antybakteryjnych i przeciwgrzybiczych.
  6. Zapobieganie infekcji wtórnej – przed wypełnieniem kanału osadza się w nim srebro koloidalne i złoto. Zawarte w preparacie nanocząsteczki chronią zęby przed rozwojem bakterii, zapobiegając tym samym nawrotom stanów zapalnych zębów po leczeniu.
  7. Wypełnienie kanału – przestrzeń po zabiegu uszczelnia się biokompatybilną gutaperką.
  8. Kontrola procesu leczenia – za pomocą serii zdjęć rentgenowskich.

Ile kosztuje leczenie przy użyciu mikroskopu?

Oczywiście ceny ustalane są indywidualnie przez właścicieli klinik lub gabinetów dentystycznych i nie są jednolite. Zależą one nie tylko od zastosowania samego mikroskopu, ale również od złożoności przeprowadzanego zabiegu, użytych materiałów i doświadczenia lekarza, ale również od ilości kanałów korzeniowych. Zabieg pierwotny jest zawsze tańszy niż kolejny przeprowadzany na tym samym zębie. Należy wziąć pod uwagę, że koszt leczenia kanałowego pod mikroskopem może wynieść nawet 2000 zł. Należy jednak pamiętać, że przypadek ten dotyczy skomplikowanych zębów wielokanałowych. Przy mniejszej liczbie kanałów cena może być nawet ponad połowę mniejsza, zaczynając już od około 700,00 zł.